Header Ads

Otomatik alternatif metin yok.

ÇOK ÖNEMLİ - DIŞ TİCARET

Ä°lgili resim

Yurt dışından bir şeyler getirip Türkiye de satmak.. Yada Türkiye de üretip yurt dışına satmak.. 


Kısacası, Uluslararası ticaret.. 

Özellikle ihracat hususunda benim her zaman savunduğum bir fikir vardır..  

" Eğer dış ticaret (ihracat) ile ilgileniyorsanız, Allah geçinden versin ama, Memleket batsa, siz yine kurtulursunuz." 

 Çünkü İhracat demek, Dünyanın herhangi bir bölgesindeki  birilerine mal satabilme özgürlüğü ve şansı demektir. 

İHRACAT YAPMAK ZORMUDUR ?

Hem evet, Hem Hayır... 
Ben üniversiteye kadar pazarlarda tam 12 yıl  ürün sattım , Yani pazarcılık yaptım. Terlik , Çanta , Çamaşır.. Bu pazar serüveni beni, pazarlama hususunda inanılmaz geliştirdi.. 

Müşteriyle nasıl sıcak bağ kurulacağından, Nasıl ürün satacağıma, Nerede satacağıma kadar bir çok konuyu pazarlarda öğrendim. 

Size belki tuhaf gelecek bir yorum yapmak isterim. "Pazarda mal satmak ile Yurt dışına mal satmak açısından temel olarak hiç bir fark yoktur."

Bazı örnekler verelim;

A1 - Pazarda mal satmanın en etkili yolu, Bir pazar yeri kiralayıp, haftanın belli günlerinde  ürünlerinizi sergilemek ve müşterilerle buluşmaktır. 

A2 - İhracatta mal satmanın temel yolu da, Yurt dışı fuarlara gidip , Ürünlerinizi sergilemek ve müşterilerle buluşmaktır. 

B1 - Pazarda serginiz ne kadar ilgi çekici açılırsa, ve konumu ne kadar iyiyse , müşterinin alakası o kadar fazla olur. 

B2 - Fuarlarda ne kadar ana girişe yakın yerlerde stand kurar ve standınızı dikkat çekici bir tasarımla süslerseniz , ilgi o derece yüksek olur.. 

C1 - Pazarda , Esnaf yani  satıcı ne kadar güler yüzlü , ürünü hakkında bilgili ve partik olursa, satışlarınız o kadar  yüksek olacaktır. 

Örneğin bizim insanımız espiriyi sever.. Ben terlik satarken, bayan müşterilerime "Ayağınızdaki terlik sizi 10 yıl gençleştirdi, Sakın bu terliği pazarda giymeyin, Bu genç ve güzellik yüzünden , bey abimin başı belaya girer"  diye espiri yapar, hem bayan müşterimizn sempatisini kazanır, hem de bu ürün karşılığında para vermesi için, onu mutlu hissettirmeye çalışırdım . Bu bir saygısızlık yada ukalalık değil, aksine müşteri ilgisini üst seviyede tutmak için bir adımdır. 

C2 - Aynı şekilde yurt dışı fuarlar da da üretici yada ürünleri satmakla ilgili kişi her ne kadar aktif ve bilgiliyse, Müşteri ile ne kadar sıcak bağ kurabilirse , ürün satma olasılığınız o derece yüksek olacaktır. 
Diğer taraftan unutmamanız gereken bir husus da, Her ülkenin insanı  her şakayı yada sıcak kanlı sohbeti kaldırmaz..O yüzden satıcı, alıcıyı iyi gözlemleyip ona göre yaklaşmak zorundadır. 
Örn : Bir Hindistanlıya sıcak kanlı yaklaşabilirsiniz.. Bu onun hoşuna gidecektir.. Ancak bir almana, Bir hinduya yaklaştığınız gibi yalaşırsanız bu ters teper.. Zira almanlar yetişme tarzı gereği daha sert bir mizaca sahiptir.. 

Bir rusla aniden samimi olamassınız.. Cünkü ruslar Ticareti pek bilmez ve korkarlar..Zira adamlar yıllarca kominizimle yaşamış, kominizimden sonra yurt dışına açılmış , bu ilk açılma deneyimlerinde yüzde%50 si ya dolandırılmış yada istediğini alamamıştır. Bu yüzden de dış ticaret konusunda korkarak iş yaparlar..O yüzden  bir rus ile iş yapacaksanız ona biraz zaman tanımalısınız.. 

Kısacası  temel olarak yurt dışına mal satmak ile, yurt içinde mal satmak arasında temel mantık aynıdır.. 

Peki zor hususlar nelerdir ? 

Zor kısım, uluslar arası kuralları bilmektir. Teslim şekli ödeme yöntemleri vs.. Bahsettiğim şeyler bunlar değildir. Bunları en fazla 1-2 hafta çalışarak öğreneceksiniz.. 

Asıl zor olan ülkelerin karakterlerine göre iş anlaşmaları oluşturmaktır.. 

A  -  Bir almanla iş yaparken, ürünü kabul ettiresiye kadar baya bir zorlanırsınız.. Ama iş onay sürecine gelince , eğer prensib de anlaştıysanız, geri kalan hususlar kolaydır.. Zira adamların çok sağlam işleyen bir devlet sistemi vardır.Eğer siz üzerinize düşeni yaparsanız, Alıcı size hatalı davransa bile, Alman devleti daima hakkınızı arama hususunda size yardımcı olacaktır. 

B  - Eğer bir cezayirli ile iş yapıyorsanız % 90 size mal mukabili yada evrak mukabili iş yapmayı teklif edecektir. Eğer adamdan  %100 oranında emin değilseniz, kesinlikle bu tekliften uzak durun. Zira paranızı alsanız bile, bu alma süreci baya bir uzun sürecektir. 

C - Bir iranlı ile ticaret yapıyorsanız(Elbette ki hepsi için değil ) sözleşmenizi çok sağlam yapmalı, başlamadan önce en az%50 mal hazır olunca da diğer %50 yi mal çıkmadan önce almak zorundasınız. 

Yani demem o ki, Her ülkenin genel bir karakteristlik özelliği vardır. Bu karakteristlik özellikler de devletin gücüne, toplumun  yapısına göre değişiklik göstermektedir. Bu ince detayları bilmek hayati ehemmiyete sahiptir. 

Diğer taraftan ülke pazarını da iyi bilmelisiniz.. 

A- Örneğin Süt sağım tesisi kuran bir firmaysanız, Nijeryada çok fazla ürün satma sahibi olamassınız. Zira nijeryada yada belli başlı afrika ülkelerinde hayvancılık çok zayıftır. Bu yüzden adamlar dışarıdan süt tozu getirirler. Yani süt sağım tesisine ihtiyacı yoktur. 

B- Ülkelerin iklim koşulları da ürün satışında çok önemlidir. Örneğin Rusya elbet te ki bizden Tişört alır..Ancak Rusyada bahar ve yaz ayları çok kısa sürer..Bu sebeple hangi dönemde pazarlama yapacağınızı iyi ayarlamak zorundasınızdır. 

Yukarıda kısaca sizlere bazı püf noktalarından bahsettim. Bu konular elbette ki çok daha detaylı incelenmelidir. 
Ben derslerimde işin yazılı kurallarının yanı sıra bu tür püf noktalarını öğretmeye ağırlık veriyorum..Zira Dış ticarette başarının sırrı, Püf noktaları bilmekten geçer... 

ÜCRETSİZ DENEYİN ! 

Gelin şöyle yapalım; Eğer dış ticaret husuunda eksiğiniz olduğunu düşünüyorsanız , 1 saatlik tanışma ve örnek dersime katılın. Bu tamamen ücretsiz olan  Derste / süreçte, yöntemlerimin sizlere uygun olup olmadığına bakalım. Eğer uygun bulursanız da derslerimize başlayalım. 
Ne dersiniz? 

Mustafa.


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.