Header Ads

Otomatik alternatif metin yok.

IHRACAT İÇİN İNTERNET


Yazıma bir eksiğimizi tespit ederek başlamak isterim. 


Ne yazık ki Türkiye olarak bizler, Internet denilen hazinenin farkında değiliz. Zira internet , bir çok sektörde olduğu gibi, Dış Ticarette (İhracat) de çok güçlü bir kozdur. 


Lakin bizim iş adamlarımızın çoğu, interneti "Web Sayfası " tasarlatmaktan ibaret sanıyor. 


Ben İnternet üzerinde pazarlamayı ilk 2002 yılında , kendi şirketimiz için bir web sitesi yaparak başladım. Hatta itiraf etmem gerekirse, bu web sitesinin kodlarını da bir sanayi odasının sitesinden alarak yazmıştım. Yani bir nevi kopyacılık.. 


İlk web sitesini yapıncaya kadar kendi şirketimin patronuyla çok fazla sıkıntılar yaşamıştım..Zira ona göre böyle bir şeyi yapmak, rakiplerimize kendi firmamız  hakkında bilgi vermek anlamına geliyor, bir türlü sıcak bakmıyordu... 


Daha sonra başka bir nakliye firmasına bir web sitesi yapmayı önerdim.. Verdiği cevap müthişdi ! 


"Biz bu siteyi yaparsak, diğer nakliye firmaları da yapar..Biz şu an çok bilinen bir firmayız, neden onların da bilinir olmaları için, yani rakiplerin gözlerini açmak için para verelim ki ?" 



Bu bahsettiğim örnekler yaklaşık 2001-2003 dönemlerine denk geliyordu. Daha google nin ne olduğunu ülkede belki toplasanız 1000 kişi ya biliyor ya bilmiyordu... İşte ben ta o dönemlerden beri İnternetin gücünü insanlarımıza anlatmaya çalışmaktayım... 


Peki ya şu anki durumumuz? 

Şu anki durumumuz da inanın parlak değil. Evet artık herkez bir web sitesine sahip, ancak bir web sitesine sahip olma durumu bundan 15 yıl önce yeterliydi.. Artık işin boyutları çok değişti. 

Sadece web sitesine sahip olmak değil, İnternet üzerinden B2B sitelerini aktif halde kullanmak, Google yi kullanmak, Google de üst sıralarda olmak , Benim  "VPAGE" ismini  verdiğim, sadece resim değil, videolu siteler yapmak ,  müşterilerle internet ortamında birebir diyalog kuracak sistemler kurmak vs.. 


Yani işin aslı interneti tam anlamıyla kullanmak. 

Her zaman söylediğim bir çümlem vardır; 
"Çağın getirdiklerine ayak uyduranlardan değilseniz , Çağın sildiklerinden olursunuz." 

İşte ben, iş adamlarına ve ihracat ile ilgilenen her firmaya bu konuda destekler sunuyorum. 


"Ben; iş hayatımda, çalıştığım firmalara hep çok kazandıran bir ihracat sorumlusu yada müdürü oldum. Bunun en başlıca sebebi ise; İhracatı sadece ingilizce yazışma olarak baz almadım, İhracatı interneti aktif kullanarak ikili bir şekilde yürütmemdir." 


Peki  hangi başlıkları hayata geçirmemiz gerekmekte ? 


Lütfen aşağıdaki başlıkların üzerine tıklayarak detay sayfasına gidiniz. 


1- Web sitesi değil "VPAGE" oluşturmalıyız 

2- En büyük 50 B2B sitesini aktif olarak kullanmalıyız. 
3- E katologlar kullanmalıyız. 
4- İnternetten hedef alıcıları bulmalıyız. 
5- Google yı aktif olarak kullanmalıyız.
6- Sosyal Ağda neredeyiz? 

Yukarıda belli başlı genel konuları belirttim, Eğer konu ilginizi çektiyse ;



ÜCRETSİZ DENEYİN ! 

Gelin şöyle yapalım; Eğer dış ticaret - E Ticaret - İngilizce  husunda eksiğiniz olduğunu düşünüyorsanız , 1 saatlik tanışma ve örnek dersime katılın. Bu tamamen ücretsiz olan  Derste / süreçte, yöntemlerimin sizlere uygun olup olmadığına bakalım. Eğer uygun bulursanız da bu sistemleri firmanızda hayata geçirmeye  başlayalım. 

Ne dersiniz? 

Mustafa.


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.