Header Ads

Otomatik alternatif metin yok.

B2B SİSTEMLERİ

Özellikle Alibaba.com un dünya üzerinde oluşturduğu marka ve başarı sonrasında , ihracatta pazarlama ve müşteri bulma yöntemleri hızlı bir şekilde değişime uğradı.

Eskiden sadece  Fuarlarda yada yüzyüze görüşmelerde müşteri bulabilen üreticiler , artık Alibaba ve benzeri siteler üzerinden  müşterilere ulaşmaya başladılar.

Alibaba ve benzeri sitelerin   yaptığı hizmetin adı b2c ve B2 b  dir. Yani Business to business ve Business to Consumer
Yani firmadan firmaya ve Firmadan tüketiciye ulaşma ve satış yapma modelidir.

Dünya üzerinde yaklaşık olarak 2.000 e yakın irili ufaklı ismini duyurmuş B2B ve B2C sistemi mevcuttur. Ancak bunların arasında en güçlü 50 tanesi liderliği elinde tutmaktadır.
bunların ise ilk 5 tanesi ;

1- Alibaba.com
2- compass.com
3-tradeturkey.com
4-eceurope.com
5-rusbiz.com

Bu firmaların her birinin Gold suplier (altın tedarikci - ücretli ) ve free suplier ( bedava kullanıcı) olmak üzere 2 türlü üyelik sistemi ve bu üyeliklere göre kullanımları vardır.

Ne yazıkki biz türk üretici ve ihracatcılar, bu sitelerden sadece birkaçını biliyor, ve bildiğimiz bu siteleri de tam anlamıyla kullanamıyoruz.

Örnek olarak, bir çok ALİBABA kullanıcısı siteyi sadece free yada gold suplier olarak üye olmaktan ibaret sanıyor. Oysaki, alibaba da tıpkı Google gibi arama listelerinde üst sıralara çıkmaya ve ilk sıralamalarda olmaya endeksli bir başarı sunuyor.

Örnek olarak; Otomotiv yedek parça sektöründe alibabaya kayıtlı yaklaşık  5.000 firma bulunuyor. Eğer siz bu listelemelerde üst sırada nasıl yer alacağınızı bilmesseniz, ne yazıkki alibabadan tam anlamıyla faydalanamassınız.


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.