Header Ads

Otomatik alternatif metin yok.

Google' nin Gücü .

"Mükemmel bir dükkanınız var, ancak çok berbat ve hiç kimsenin geçmediği bir sokakta açmışsınız..Yani kimse dükkana gelmiyor.. O zaman o dükkan ne işe yarar ki ? "

Yukarıda yazdığım satırları açıklamam gerekirse;


Google nin adını ilk 2002 yılında mısırlı bir arkadaştan duymuştum. Mısıra nasıl ürün satarız diye konuşurken, bana "Google" yi kullan diye tavsiyede bulunmuştu. 

Tabi ben o zamana kadar Goog le nin ne olduğu ile alakalı hiç bir bilgim yoktu.. 2005 yılına kadar googlenin tam olarak ne işe yaradığını işin aslı hiç anlamamıştım. Sadece bir arama motoru olarak görüyordum. 

Fakat sonra bir "Rent a car " şirketi benden web sitesi yapmamı istedi. Ancak bir de şart koştu. Goog lle de"Rent a car Antalya" denilince üst sıraya çıkaracaksın.. Tabi ben bunun nasıl yapılacağını bilmeden, ama karizmayı da çizdirmeden karşı tarafı dinlemeye başladım. İşin sonunda, Firma bana Web sitesinin ücretinden daha fazla ücreti Google arama sıralaması için verince, Birden aklım başıma geldi... 

Tam 2 ay sırf bu konuya eğildim, yerli yabancı tüm kaynakları araştırıp, yöntemleri anlamaya çalıştım. Belki inanmassınız ama, gece rüyamda Google sıralamasında 1. olduğumu bile görüyordum.. 

Bu deneyim bana çok şeyler kattı. Zira google yi biraz geçikmeli de olsa keşfedebilmiş, ücünü anlamıştım. 

Bir ürününüz mü var? Web sayfası yapıp satın..Ancak bu web sayfası google aramalarında yoksa durum ; Çok mükemmel bir dükkanınız var, ancak çok berbat ve hiç kimsenin geçmediği bir sokakta açmışsınız..Yani kimse dükkana gelmiyor.. O zaman o dükkan ne işe yarar ki ? 

İşte google sizi , Gerçek anlamda dağın başında dükkanınız olsa da, sanal alemde en işlek caddede dükkan açmanızı sağlıyor. 

Tabi bu işlek caddeye dükkan açmanın iki yolu var. 
1- Google Adwords : Yani paralı google reklamları. Belli bir bütçe ayırıyor, bu bütçe ile google aramalarında ücretli olarak ilk sıraya çıkıyorsunuz. 
2- Seo çalışmaları : Bunda googleye değil, proğramcıya bir bedel ödüyorsunuz. O proğramcı da sizi aramalarda parasız bölümlerde ilk sıraya çıkarmaya çalışıyor. 

Bu yukarıda anlattığımız bölümler artık internet kullanıcıların %70 inin bildiği normal yöntemlerdir. Ancak ben , kendi geliştirdiğim başka bir sistemden bahsetmek istiyorum. 

BENİM SİSTEMİM ! 

2006 yılında deniz nakliyesi için bir firma ararken, bir çinli firma ile karşılaştım. Adamlar normalde çinli, Çinde yerleşikler. Ancak türkçe aramalarda, türk googlesinda ilk sıradalar. 

Önemli :  Google dediğiniz sistem her ülkeye göre değişik arama sonuçları verir. Yani bir tek google yoktur, Ülkelere göre 10 larca google vardır. Yani siz türkiyede "Et kesim makineleri yazdığınızda ilk sayfada çıkabiliriniz, ama bu sıralama sadece türkiye için geçerlidir. Yurt dışındaki google kullanıcılar sizi asla kendi sıralamalarında görmezler. 

İşte bu gerçeği bildiğim için bu çinli firmanın Türkiyede sanki türk firması gibi sıralamada olması çok ilgimi çekmişti.. 
Aklıma hemen şöyle bir düşünce geldi. .
Diyelim ki ben et kesim makinesi satıyorum. Bir ingiliz kendi dilinde google ye "Meat cutter machine" yazdığında, ingiliz googlesinde  ingilizce olarak  ilk sıralarda çıkmak, Müthiş bir pazarlama adımı olurdu. 

Ama dünyadaki herkez ingilizce kullanmıyor ki. Peki ya bir Rus "Yandex'e" rusca et kesim makinesi yazdığında yine ben çıkarsam ? Yada bir tunuslu fransızca " et kesim makinesi " yazdığında yine ben çıkarsam ? 
İşte bu pazarlama konusunda inannın bana sizi 10 kat yukarıya taşıyacaktır. 

İşte benim geliştirdiğim sistemde de amaç budur. Sizi sadece türkiyede değil, dünyanın herhan gi bir yerinde, herhangi bir lisanda ilk sıraya taşımak. 

Eğer konu ile alakalıysanız lütfen iletişim üzerinden benimle tems kurunuz. Detayları isterseniz telefon ile, isterseniz yüzyüze görüşüp tanışmak beni mutlu edecektir. 

Saygılarımla. 

Mustafa. 



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.