Header Ads

Otomatik alternatif metin yok.

V PAGE SAYFALAR

Bundan 15 yıl önce tanıdığım tüm iş adamlarına, internetin gücünü anlatmaya çalıştığımda ilk anlaşmazlıklarımız "Ne gerek var, Kimin var ki " mantığında oluyordu..

İnanırmısınız 2002 den 2008'e kadar bu sorunlarla hep karşılaştım.. Ne yazıkki gelenekci bir yapımız olduğu için, Yeniliklere direnç gösteriyoruz..
Genel mantığımız; 
Benim babam böyle yapardı, Başarılı oldu, Ben de böyle yaparım...! oluyor.

15 yıl önce web sayfalarının önemini anlatmak için verdiğim savaşı şu an VPAGE  ler için veriyorum.. 
Ve şunu da iyi biliyorum, bana şu an drenç gösterenler çok değil, 5 yıl sonra bu dediğim sayfayı yapacaklar. Ancak o zaman da problem, Onlardan önce yapmış olanlar markalaşmış, piyasa da belli bir ağırlığa sahip olurken,  geç kalmış olanlar, pazarda marka olmak için çok uğraşacaklar. 

NEDİR BU VPAGE ? NEDEN  GEREKLİ ? 

VPAGE; kısaca, ürünlerinizi, şirketinizi, kurucularını yani her şeyi video yöntemiyle en az 3-4 lisan kullanılarak internet üzerinden tanıtılmasıdır. Bir nevi şirketinize ait bir televizyon görevi görür.. 

NEDEN GEREKLİ ? 

Artık herkesin bir web sayfası var.. Tamam güzel de , Peki yeterli mi ? 
Elbette ki hayır. 
Özellikle yurt dışındaki müşteriler, artık web sayfalarına çok fazla itibar etmiyor. 

Zira;

Özellikle Çin üzerinden Alibaba vb. siteler yükselişe geçince, fayda ile beraber dolandırıcılıklar da arttı. 
Bir çok iş güzar Çinli , ne fabrikası hatta ne de elinde ürünleri olmamasına karşın, alibaba ve web siteleri üzerinden , başka firmaların sitelerinden çaldıkları resimlerle  yüz binler ce kişiyi dolandırdı. Bu yüzden sadece web siteleri artık itibar için yetersiz hale gelmeye başladı 

Çakma web sitelerini nasıl oluşuyor 

Örnek ; 

*- Photoshop diye bir program mevcut. Ve bu program sayesinde, istesiğiniz  ürünü başkasından alır bir iki rütuş yapar, kendiniz üretiyormuş gibi kullanabilirsiniz.. 
*- Birilerin şirketinin binasını alır, kendi üretim tesisiniz gibi kullanabilirsiniz. 
*- Üretim hattınızı başkasının web sitesinden alıp kendi hattınız gibi sunabilirsiniz. 
*- Fuarlara hiç katılmasanız bile, internetten bir iki resim bulup, bu resimleri , şirketiniz sanki o fuara katılmış gibi sunabilirsiniz.. 

Yani demem o ki, web sayfaları bir ihtiyaçtır. Ancak artık yurt dışındaki alıcılar için web sayfaları yeterli itibarı kazandırmamaktadır. 

Yurt dışından birilerine mal satacaksanız , ilk kural , karşıdaki muhattabın size itibar etmesi, güvenmesidir. Güven yoksa İş de yoktur! 

İşte VPAGE ler , sizi hiç tanımadan sipariş verecek olan müşterilerin güvenini kazanmanız için web sayfalarından bir kaç beden daha etkilidir.. 

Bildiğim kadarıyla Türkiye'de bu VPAGE çalışmasını  makine sektöründe , ilk olarak benim   ben gerçekleştirmiştim. Ancak sonra firma ile bağlarımı ayırınca, firma da kendi inisiyatifiyle bu sayfayı yayından kaldırdı.. Bence çok yanlış bir adımdı , ama elbette ki kendi tercihleridir.. 

*- VPAGE ile, ürünlerinizin video çekimleri yapılır, bu videoların konuları kısaca;  ürünlerinizin artıları nelerdir, nasıl çalışır, kalite standarları nelerdir vb. hususları içerir. 
*- En az 3-4 lisanda anlatılır.
*- Eger şirketinizin bina ve düzenine güveniyoranız bu çekimler yapılır
*- Eğer üretim hattınıza güveniyorsanız bunların çekimleri yapılır
*- Üretim süreçleri aşama aşama ( tabi her adım değil) belli bir oranda videoya alınır ve yine müşteriye sunulur.
*- Yöneticileriniz ve  Pazarlamacınız ile   röpötrtaj yapılır ve yine bu sayfalarda yayınlanır..

Yani kısaca, karşı tarafa hareket eden, canlı olan birşeyler sunulur.

Bu sayede alıcı, normal web sayfası olan bir şirketten ziyade, sizin gibi görsel sunum yapan bir firmaya daha çok itibar eder, Çünkü bu tür bir VPAGE yapmak, Zaman,  masraf ve gerçek olma zorunluluğu gerektirir.

Kısacası, Müşterilerin sizlere  karşı daha hızlı güven duymasını sağlar...

Eğer siz de şirketiniz için böyle bir projeyi hayata geçirmek istiyorsanız, iletişim bölümlerinden benimle irtibata geçebilirsiniz. 

İster net üzerinden, isterseniz de sizi ziyaret ederek konunun detaylarını konuşabiliriz. 

Maliyetler? 

Eğer bunu dışarıdan bir ekibe yaptırırsanız ciddi maliyetler çıkacaktır. Zira böyle bir proje için 

1- Lisan Bilen bir sunucu. 
2- Proğramcı 
3- İhracat uzmanı  
4- Video vb ekipmanlar  gerekmektedir. Bu da maliyetleri oldukça arttırır. 

Ancak ben ve eşim bu projede sunuculuğu ve lisan sorununu hallediyoruz. Kendim programcı olduğum için de tüm yazılımı ben yazıyorum. Bununla beraber ihracat la alakalı hususları da yine ben karşılıyorum. 

Yani maliyet, normal piyasa degerinin 4/1 oranına mal oluyor..

Sizce de  denemeye değmez mi ?

Mustafa. 









Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.